کد مطلب: 16276 | زمان انتشار: ۱۵:۵۰:۲۷ - یکشنبه ۱۱ خرد ۱۳۹۹ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,446 | |

طرز تهیه کالجوش یا کله جوش خوشمزه!

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی کالجوش اصیل و خوشمزه را که با کشک تهیه می شود ببینیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کله جوش:

 کشک ساییده  ۵۰۰ گرم
 پیاز بزرگ ۲ عدد
 گردو  ۱۰۰ گرم
 نعنا خشک به مقدار لازم
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلالی خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت بدهید کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیازها اضافه کنید نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود. زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلالی خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت بدهید کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیازها اضافه کنید نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود.

زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید. برخی همراه با کالجوش خود گوشت قلقلی هم سرو می کنند. در صورت داشتن گوشت در کله جوش خود، اجازه دهید که گوشت های چرخ شده ی شما پخته شوند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر