ساده ترین راه خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت از صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، شکلی از ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است  که عموما به آن پول دیجیتال، پول الکترونیک، ارز الکترونیکی یا سایبرنقد نیز می گویند.

ارزهای دیجیتال، ویژگی فیزیکی ندارند و فقط به صورت دیجیتال در دسترس هستند. تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از رایانه یا کیف پول ارز دیجیتال متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده انجام می شود. در مقابل، ارزهای فیزیکی مانند اسکناس و سکه های ضرب شده، ملموس هستند، به این معنی که دارای ویژگی های فیزیکی مشخصی هستند. تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی امکانپذیر می‌شوند که دارندگان آنها دارای مالکیت فیزیکی این ارزها باشند.

ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستند. می توان از آنها برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد. آنها همچنین می توانند استفاده محدودی را در میان برخی از جوامع آنلاین مانند سایت های بازی، پورتال های قمار یا شبکه های اجتماعی پیدا کنند.

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ارزکت، علاوه بر چگونگی خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت، به معرفی ارز دیجیتال شیبا و پرفکت مانی نیز خواهیم پرداخت.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟

کریپتو عموما برای سیستم های پرداخت، اجرای قراردادهای خودکار و اجرای برنامه ها استفاده می شود. هر کسی می تواند یک دارایی رمزنگاری ایجاد کند، بنابراین در هر زمان ممکن است هزاران دارایی در سطح جهان در حال گردش باشد. شما می‌توانید با استفاده از پول سنتی، ارزهای دیجیتال را در یک پلتفرم معاملاتی کریپتو بخرید یا بفروشید. در یک کریپتو، در یک کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول سخت افزاری منحصر به فرد نگهداری می شود.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را دارید، باید خرید پول دیجیتال، به صورت شخصی و توسط خودتان انجام شود، چرا که صرافی ارز دیجیتال، به دلیل مسائل امنیتی شما را ملزم به انجام فرآیند احراز هویت کرده و خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را برای شما انجام نخواهد داد.

اما پیشنهاد ارزکت به شما، تکمیل فرآیند احراز هویت است، چرا که انجام این فرآیند وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و از دارایی های شما در برابر سودجویان محافظت خواهد کرد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال،  دارای مجموعه ای از کلیدهای خصوصی (کدهای منحصر به فرد) است که برای اجازه تراکنش های خروجی در شبکه بلاک چین استفاده می شود. کیف پول ممکن است یک کیف پول نرم افزاری (گرم) یا سخت افزاری (سرد) باشد. یک کیف پول سخت افزاری این کلیدهای خصوصی را روی یک دستگاه سخت افزاری ایمن که به اینترنت متصل نیست ذخیره می کند. این کار می تواند کیف پول کاربر را در برابر هکرها محافظت کند.

بخش مهم کیف پول، کلید خصوصی آن است. کلید خصوصی مانند کلید یک صندوق امانات  عمل می کند؛ بطوریکه هر کسی که به کلید خصوصی یک کیف پول دسترسی داشته باشد، می تواند کنترل موجودی موجود در آن را در دست بگیرد.

اما برخلاف صندوق امانات، کاربران کریپتو که کلیدهای خصوصی خود را نگه می‌دارند و با استفاده از کیف پول‌های غیرقانونی (یعنی کیف پولی که توسط صرافی یا شخص ثالث میزبانی نمی‌شود) تراکنش‌ها را انجام می‌دهند و به بانک خودشان تبدیل می‌شوند.

چگونه پول دیجیتال بخریم؟

اگر قصد خرید پول های دیجیتالی را دارید، باید بدانید که پول دیجیتال را می توان با فناوری هایی مانند کارت های اعتباری، تلفن های هوشمند و صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال منتقل و مبادله کرد.

ارز دیجیتال به نوعی از پول دیجیتالی اطلاق می شود که با رمزنگاری ایمن می شود و تقلب یا خرج کردن دو برابر آن را تقریبا غیرممکن می کند. این مورد از طریق شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین وجود دارد، که اساسا یک دفتر کل است که از طریق شبکه ای از رایانه ها ذخیره می شود. ویژگی مهم ارزهای دیجیتال این است که توسط بانک مرکزی یا دولت صادر نمی شوند، که آنها را از مانع دخالت یا دستکاری دولت آزاد می کند.

تاریخچه پول دیجیتال به اختراع اینترنت برمی گردد. در روزهای اولیه مشکلاتی وجود داشت که مردم استفاده از پول دیجیتالی را بپذیرند. با این حال، از آنجایی که مردم با فناوری راحت تر می شوند و خود فناوری ایمن تر و ایمن تر می شود، اکنون افراد بیشتری مایل به استفاده از پول دیجیتالی هستند. پی پال یکی از اولین شرکت های موفقی است که ایده تراکنش های مالی دیجیتال با استفاده آسان را به انبوه رساند.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا، یک رمز ارز دیجیتال است که توسط یک بنیانگذار ناشناس به نام ریوشی راه اندازی شده است. در حالی که Shiba Inu اولین بار به عنوان جایگزینی برای Dogecoin شناخته شد، اما یک تفاوت اساسی با آن دارد. ارز دیجیتال شیبا، بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، بنابراین می تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند. از طریق قراردادهای هوشمند، Shiba Inu می تواند با برنامه های غیرمتمرکز کار کند. اما دوج کوین این قابلیت را نداشته و از نظر کارهایی که می تواند انجام دهد بسیار محدودتر می شود.

وقتی صحبت از خرید ارزهای دیجیتال به میان می آید، قیمت یک سکه کامل می تواند ترسناک به نظر برسد چرا که بیت کوین و اتریوم هزاران دلار قیمت دارند. اما در مقابل، شیبا اینو در کسری از ثانیه، با قیمت یک پنی معامله می شود.

پرفکت مانی چیست و چگونه پرفکت مانی بخریم؟

پرفکت مانی، یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که از نظر عملیات بسیار شبیه به Liberty Reserve و Pecunix است اما خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و یک شرکت ثبت شده در پاناما است، اما دفتر مرکزی آن در زوریخ، سوئیس قرار دارد.

با سیستم پرداخت پرفکت مانی، کاربر می تواند هر یک از حساب های چند ارزی موجود (یعنی دلار، یورو و طلا) را انتخاب کند. واریز پول در آن بسیار آسان بوده و دارندگان حساب می توانند به راحتی از کوپن های الکترونیکی یا هر یک از روش های تایید شده دیگر برای واریز پول به حساب های PM خود استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از صرافی ارزکت، به بررسی چگونگی خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت و معرفی ارزهای دیجیتالی از جمله ارز شیبا و درگاه پرفکت مانی نیز پرداختیم. امید است این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد.