سیم و کابل مناسب برای ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک ساختمان از ابتدای ساخت تا پایان، دارای مراحل بسیار متنوعی است که بعضی از این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از مهمترین قسمت های هر ساختمان، قسمت برق کشی آن است و انتخاب سیم و کابل مناسب برای سیستم برق، یکی از نکات مهمی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. زیرا برق با جان انسان ها سروکار دارد و استفاده از محصولات نامناسب و بی کیفیت می تواند جان انسان ها را به خطر بیندازد. بنابراین در هنگام انتخاب سیم و کابل برای ساختمان در حال ساخت و یا هر فعالیت دیگری، حتما باید بهترین و باکیفیت ترین محصولات انتخاب شوند.

در اهمیت سیستم برق کشی ساختمان تنها کافی است به این نکته توجه کنیم که یک ساختمان اگر از همه لحاظ، هم معماری و هم نما و هم متریال به کار رفته در دیزاین داخلی، خوب و زیبا باشد، اما برق کشی آن با نواقصی همراه باشد، قابل سکونت نخواهد بود و دیر یا زود مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد خواهد نمود. علاوه بر انتخاب سیم و کابل مناسب، خرید عمده لامپ از مراکز معتبر هم اهمیت بسیار بالایی برای سازندگان دارد.

نکات مهم در رابطه با خرید سیم و کابل

قبل از اینکه به بیان نکات مهم در ارتباط با خرید سیم و کابل بپردازیم، مقدماتی را در رابطه با معرفی سیم برق و کابل بیان خواهیم نمود.

سیم برق ساختمان

سیم های برقی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته سیم های مفتولی و سیم های انعطاف پذیر تقسیم می شوند که هر یک از این سیم ها ویژگی های خاص خود را دارند و باید در جایگاه مناسب خود به کار گرفته شوند. علاوه بر این سیم ها در دو صورت تک رشته ای و چند رشته ای هم موجود می باشند که از سیم های تک رشته ای برای سیم کشی توکار و از سیم های چند رشته ای برای سیم کشی روکار استفاده می شود.

کابل برق ساختمان

کابل ها می توانند انرژی برق را به قسمت های مختلف ساختمان انتقال دهند. کابل ها از یک یا دو رشته هادی استفاده می کند که این هادی می تواند از جنس های مختلفی باشد و جنس هادی تعیین کننده کیفیت و ماندگاری کابل است. کابل ها در دو نوع کابل تک فاز و کابل سه فاز وجود دارند. کابل های تک فاز فشار کمتری را می توانند تحمل کنند و برای ساختمان های کوچک مناسب هستند. اما کابل های سه فاز فشار بیشتری را می توانند تحمل کنند و برای ساختمان های بزرگ مناسب هستند.

سه قدم برای انتخاب سیم و کابل

با وجود توضیحاتی که در رابطه با سیم و کابل دادیم، برای انتخاب سیم و کابل نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.

قدم اول: باید نیاز خود را بشناسید

همانطور که اشاره کردیم سیم ها و کابل ها در انواع متنوعی موجود می باشند که هر یک کاربردی خاص دارند، پس قدم اول برای خرید سیم و کابل، این است که بدانید به چه نوع محصولی نیاز دارید. آیا شما سیم مفتولی می خواهید؟ کابل تک فاز نیاز دارید یا سه فاز؟ ….

قدم دوم: به کیفیت توجه داشته باشید

سیم و کابل باکیفیت علاوه بر اینکه دارای طول عمر و ماندگاری بالایی هستند، استفاده ایمن و بدون دردسر را هم به همراه دارند. بنابراین هرگاه تصمیم دارید که سیم و کابل خریداری نمایید، حتما به کیفیت توجه داشته باشید و سیم و کابلی را خریداری نمایید تا سالیان سال برای شما کار کنند.

قدم سوم: از مراکز معتبر خریداری نمایید

فروشگاههای متعددی وجود دارند که به فروش سیم و کابل مشغول هستند. اما خرید از یک فروشگاه که به صورت رندوم یا اتفاقی انتخاب کرده اید، نمی تواند مورد اطمینان باشد. زیرا هیچ کس دوست ندارد که با پرداخت هزینه گزاف، یک محصول بی کیفیت را خریداری نماید. بنابراین انتخاب درست و اصولی یک فروشگاه معتبر بسیار لازم و ضروری است.

به همین دلیل تصمیم داریم تا یک فروشگاه معتبر برای خرید سیم و کابل را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. اما ابتدا اجازه دهید تا به صورت مختصر با کارخانه بافه سیم گلستان آشنا شویم، زیرا سیم و کابل بافه سیم گلستان از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار هستند، و سپس به سراغ معرفی فروشگاه اینترنتی نورلند برویم. خبر خوب دیگر اینکه در فروشگاه نورلند امکان خرید عمده لامپ مورد نیاز ساختمان سازان هم وجود دارد و می توانند با کیفیت ترین لامپ ها را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایند.

 شرکت بافه سیم گلستان

شرکت بافه سیم گلستان بیش از سه دهه در تولید سیم و کابل فعالیت دارد و توانسته است در این مدت درخشان عمل کرده و با تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب رضایت عمومی را به همراه داشته باشد. این شرکت در زمینه تولید انواع سیم و کابل ساختمانی فعالیت می کند و در همین راستا هم توانست در سال ۱۳۹۹ به عنوان تنها واحد نمونه ملی کیفیت استاندارد ایران در صنعت سیم و کابل انتخاب شود و این افتخار را از آن خود نماید. بنابراین سیم و کابل بافه سیم گلستان از باکیفیت ترین و مرغوب ترین محصولات موجود در بازار می باشند.

علاوه بر این محصولات روشنایی بافه سیم گلستان با برند “نورلند” هم به بازار عرضه می شود.

شما می توانید با مراجه به سایت noorland.co از لامپ های متنوعی که در این فروشگاه موجود می باشد، از جمله انواع لامپ LED دیدن نمایید. محصولات روشنایی نورلند در بین تمامی محصولات روشنایی در ایران دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و سطح روشنایی (لومن) آنها نسبت به محصولات مشابه بسیار بالاتر است و می توانند محل زندگی و یا کار شما را نورانی تر نمایند.

اکثر سازندگان ترجیح می دهند تا لامپ های مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری نمایند. در این صورت با مراجعه به نورلند می توانید علاوه بر خرید سیم و کابل باکیفیت، به خرید عمده لامپ هم بپردازید. البته در نورلند امکان خرید تکی لامپ هم وجود دارد. بنابراین برای خرید لامپ های باکیفیت تنها کافی است که به نورلند سری بزنید و با انتخاب سایز و میزان روشنایی لامپ موردنیازتان، بهترین خرید را انجام دهید.

تمامی محصولات نورلند از ضمانت ۱۸ ماهه برخوردارند. ارسال به موقع و تحویل سریع، ارسال به سراسر کشور، ضمانت اصل بودن کالا و مطابقت محصول با اطلاعات، امکانات بیشماری است که نورلند به مشتریان خود عرضه نموده است. بنابراین با انتخاب نورلند، مطمئن باشید که بهترین را انتخاب کرده اید.