کد مطلب: 1671 | زمان انتشار: ۱۹:۳۴:۳۶ - چهارشنبه ۱۵ آبا ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 902 | |

اعتیاد به آرایش و راهکارهای جایگزین

اعتیاد به آرایش و راهکارهای جایگزین

سمیرا  که پول زیادی بابت خرید این وسیله پرداخت کرده بود نگران به نظر نمی‌رسید چرا که فکر می‌کرد وسیله‌ای با مارک معتبر گرفته و شاید عوارضی بعد از مصرف نداشته باشد.

وی که سن و سالی نداشت و به نظر می‌رسید دانش‌آموز باشد، می‌گفت؛ استفاده از وسایل آرایش موجب می‌شود تا احساس کنم بهتر در جامعه پذیرفته می‌شوم.

این دختر  معتقد است: اکثر دختران و زنان از این وسایل استفاده کرده و تغییراتی را هم در صورت خود ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: من به وسایل آرایشی اعتیاد پیدا کرده‌ام و نمی‌توانم آن را ترک کنم.

وی به مسئله جالبی اشاره کرد و آن اینکه رواج استفاده از وسایل آرایشی در پسران هم مد شده است و گفت: جامعه نباید فقط دختران را منع کند چون امروزه پسران هم گویی ظاهری دخترانه به خود گرفته و تا زمانی هم که الگوی جامعه خواننده‌ها و بازیگران اروپایی باشند وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

 

راهکارهای حفظ شادابی پوست

تغذیه مناسب بصورت دریافت چهار گروه مواد غذایی به اندازه نیاز بدن خصوصاً استفاده متعادل از سبزیجات و میوه‌جات، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب، به حداقل رساندن استرس و اضطراب و پیاده‌روی روزانه حداقل نیم ساعت، استفاده از ضد آفتاب و مرطوب‌کننده و بیرون نرفتن از خانه در صورت بروز آلودگی هوا می‌تواند موجب حفظ شادابی و زیبایی پوست شود.

لازم به ذکر است هرچند موفقیتی در استفاده دختران و زنان از لوازم آرایشی حاصل نمی‌شود، اما حداقل توصیه می‌شود لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مکان‌های معتبر نظیر داروخانه‌ها و مکان‌هایی که تاییدیه بهداشت دارند تهیه نمایند تا سلامت و زیبایی آن به خطر نیافتد.

نا آگاهی مردم، عدم اعتماد به نفس، ضعف فرهنگی، چشم و هم‌چشمی و تبلیغات ماهواره‌ای اجناس بی‌کیفیت موجب شده تا استفاده از لوازم آرایشی بیش از پیش در میان مردم رونق بگیرد و این به نوبه خود توجه دستگاه‌های متولی این امر را می‌طلبد.

 



ارسال نظر



لوگو اسپانسر