کد مطلب: 15889 | زمان انتشار: ۱۲:۵۱:۰۹ - سه شنبه ۱۵ مرد ۱۳۹۸ | ۲ نظر | دفعات مشاهده : 309 | |

اگر علاقه به خواندن مقالات طولانی ندارید، بخوانید!

مقالات طولانی

شما هم مانند بسیاری از مردم جهان از خواندن مقالات و متون بلند و بالا خوشتان نمی آید؟ آیا می خواهید در کمترین زمان خلاصه ی یک متن طولانی را در دسترس داشته باشید؟ در ادامه شما را با وبسایتی آشنا می کنیم که کار آن خلاصه کردن متون بلندو بالایی است که خواندن آن برای افراد زیادی دشووار بنظر می رسد. با ما همراه باشید.

شرح خبر:

اگر شماهم با چالش مطالعه های طولانی رو به رو هستید وبسایت TLDR کمکتان می کند. Too Long, Didn’t Read (خیلی طولانی است، نخواندم) یا به اختصار TLDR، می تواند برای شما یک متن بلند و بالا را طوری خلاصه کند که دیگر برای پی بردن به موضوع متن مجبور به خواندن کل متن نباشید.

روش کار بسیار ساده است. فقط باید لینک مقاله را به این وبسایت داده یا متن بلند را در آن کپی پیست کنید تا خلاصه مقاله را تحویل بگیرید. TLDR انواع مقاله، نوشته‌های بلند، اسناد، صفحات اینترنتی و گزارشات علمی را برایتان خلاصه می‌کند، البته اگر به زبان انگلیسی نوشته شده باشند.

بسته به تجربه کاربران TLDR، هر قدر مقاله‌ی ورودی بلندتر و مفصل‌تر باشد خروجی بهتری از این وبسایت تحویل خواهید گرفت. البته TLDR توانایی خلاصه کردن متن‌های کوتاه را هم دارد، اما در این حالت نتیجه چندان مطلوبی را در اختیارتان نمی‌گذارد.

نکته بعد این که TLDR در مقایسه با متن‌های روایت‌گونه، با گزارشات خبری رابطه بهتری دارد. به عنوان مثال ابزار خلاصه‌سازی این وبسایت برای خلاصه‌سازی مقاله Outside در مورد قتل‌های زنجیره‌‌ای کوهستان‌های مراکش چنین عملکردی را به نمایش گذاشته:

مقالات طولانی

 

مقالات طولانی

همانطور که مشاهده می‌کنید، در خلاصه بالا ابدا به نام قاتل اشاره‌ای نشده است. اما بالعکس در خلاصه‌سازی مقاله Daily Beast در خصوص کشتار اخیر ال پاسو (که لحن رسمی و خبری دارد) نام قاتل را مشاهده می‌کنیم:

در هر صورت مسلم است که TLDR به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مطالعه کامل مقالات باشد، اما در بسیاری از مواقع می‌تواند با خلاصه کردن مقالات ایده‌ای کلی از فضای نوشته در اختیارتان بگذارد که می‌تواند برای بعضی افراد کاربردی باشد.

منبع: LifeHacker




۲ ديدگاه مطلب براي " اگر علاقه به خواندن مقالات طولانی ندارید، بخوانید! " ارسال شده است.

  1. اقبالی گفت:

    برای فارسی ام کاش ورژن داشت

ارسال نظر



لوگو اسپانسر