کد مطلب: 15149 | زمان انتشار: ۱۲:۲۹:۱۹ - دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 452 | |

اگر مسافر کربلا هستید این نکات را حتما بدانید

اگر مسافر کربلا هستید

اگر مسافر کربلا هستید حتما این روزها از خودتان می‌پرسید چه لوازمی برای سفرم لازم دارم. اگر از جمله افرادی هستید که پیاده این مسیر را طی می‌کنید موضوع برای شما چالش برانگیزتر است و باید بهترین و ضروری‌ترین لوازم را در کوله‌های خود جای دهید. در این یادداشت مختصری در مورد لوازم مورد نیاز سفر کربلا توضیح خواهیم داد، برای خرید بلیط هواپیما نجف و رزرو هتل خارجی و خرید بلیط قطار از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

لباس های خود را دو قسمت کنید

در سفر شما دو نوع لباس نیاز است. بخشی مربوط به سه روز پیاده روی کربلا و دیگری روزهای اقامت شما در نجف و کاظمین. بنابراین سعی کنید یک دست لباس سبک برای پیاده روی و یک دست لباس رسمی‌تر برای روزهای اقامت در سایر شهرها همراه داشته باشید.

سیم سه راهی بلند

حتما در وسایلتان یک سیم سه راهی بزرگ بگذارید. از این طریق می‌توانید به هنگام شارژ کردن گوشی و تبلت، آنها را داخل کوله بگذارید، نزد خود نگه دارید و نگران دزدیده‌شدنشان نباشید.

کوله یا ساک دستی؟

فراموش نکنید که پیاده روی طولانی است و داشتن یک کوله استاندارد به جای یک ساک دستی کمک می‌کند تا وزن وسایلتان با نسبت بهتری روی کمر شما تقسیم شود و همین از بروز کمردرد، شانه درد و گردن‌درد جلوگیری می‌کند.

داروهای ضروری

پلیس عراق در مورد مصرف مواد مخدر و داروهای کدئین بسیار سختگیر است. بنابراین دقت کنید داروهای کدئین دار را به هیچوجه با خودتان همراه نداشته باشید. به جز این می‌توانید همه داروهای ضروری خود را همراه ببرید. در مورد موارد احتمالی هم تعدادی داروخانه در مسیر پیاده روی است که می‌توانید از آنها خرید کنید.

کرم‌های مناسب

در طول پیاده‌روی احتمال دچار شدن به تاول زیاد است. در این شرایط بسیار ضروری است بانداژ یا کرم‌های تاول به همراه داشته باشید. همچنین کرم‌ها یا اسپری‌هایی هم برای جلوگیری یا درمان پشه گزیدگی وجود دارند که می‌توانید آنها را همراه خود ببرید.

کیسه‌خواب

سعی کنید با خود کیسه خواب همراه داشته باشید. ممکن است در طول مسیر محل خواب و اقامت شما تمیز یا مناسب نباشد. کیسه‌خواب در این موارد به کمک شما می‌آید.

نشانه گزاری کنید

ممکن است در طول مسیر دوستانتان را گم کنید. در این صورت لازم است پیش از حرکت عمودهایی را انتخاب کنید و در صورت گم کردن هم آنجا قرار بگذارید. توجه کنید که دربسیاری از نقاط هیچ اینترنت یا آنتن موبایلی وجود ندارد و نمی‌توانید از این طریق با دوستانتان در ارتباط باشید.

کفش راحتی

دقت کنید که به جز اینکه به یک کفش راحت نیاز دارید، سعی کنید کفش بنددار نپوشید. چون با رسیدن به هر موکب برای استراحت ناچارید کفش‌هایتان را در بیاورید و بندی بودن کفش‌ها دست‌وپایتان را می‌بندد.

غذا حمل نکنید

یکی از اشتباهات رایج همراه آوردن مقادیر زیادی غذا است که بار شما را سنگین می‌کنند. در طول مسیر غذاهای زیادی برای خوردن وجود دارد و شما نیازی به داشتن هیچ غذایی ندارید.

دستکش، صابون خمیری و ژل شسستشو بدون آب

در میان موکب‌ها معمولا تعداد زیادی دستشویی وجود دارد اما آب اغلب آنها سرد است و معمولا هم صابون کافی برای شستن دست‌ها وجود ندارد. اگر نگران نظافت دست‌های خود هستید با خودتان دستکش همراه داشته باشید که پیش از رفتن به دستشویی دستتان کنید. همینطور ژلهای الکلی که بدون نیاز به آب هستند می‌توانند پیش از غذا و در مواقع بی آبی دستان شما را تمیز کنند.

به جامعه محلی احترام بگذارید

حتما در طی مسیر افراد زیادی شما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کنند. بهتر است پیش از ورود به این خانه‌ها خط قرمزهای اعراب را بیشتر بشناسید تا تفاوتهای فرهنگی موجب آزردگی میزبان نشود. سعی کنید در طول اقامتتان از صحبت کردن با دختران خانواده یا نگاه کردن به آنها بپرهیزید.

سعی کنید حتما واژگانی مانند مشکور که به معنای تشکر است را بیاموزید و استفاده‌شان کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر