کد مطلب: 16431 | زمان انتشار: ۱۸:۳۹:۲۰ - سه شنبه ۲ شهر ۱۴۰۰ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,916 | |

جدیدترین مدل شال و کلاه های بافتنی بچه گانه پسرانه‎

یکی از سرگرمی های خانم ها در دوران قدیم، بافتنی و خیاطی بود. این دو هنر از کودکی به دختر بچه ها یاد داده می شد تا همیشه بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند. اما امروزه این هنر بسیار کم شده و تنها درصد کمی از خانم ها به آن می پردازند. اما هنوز هم بافتنی و خیاطی جزء هنرها محسوب می شوند. فرارسدن فصل پاییز نزدیک است، به همین دلیل، اکثر این خانم های هنرمند به دنبال ایده ها و مدل های جدید شال و کلاه هستند تا برای فرزندانشان ببافند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا جدیدترین مدل های شال و کلاه بافتنی بچه گانه پسرانه را برای ارائه به خانم های هنرمند بافنده و خانم های هنرمندی که تصمیم دارند تا جدیدترین مدل ها را برای فرزندانشان خریداری نمایند، گردآوری نماییم. ما نکات انتخاب کاموا را برای افرادی که علاقه مند به بافتنی هستند بیان می کنیم، اما این ها نکاتی هستند که هنگام خرید کلاه هم به کمک شما می آیند و سبب می شوند که انتخابی درست و متناسب با نیاز خود و فرزندتان داشته باشد.

پس اگر به گرم شدن کودکان دلبندتان در فصل سرما علاقه دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نخ کاموای مناسب کلاه بافتنی من چیست ؟

عوامل مختلفی بر روی انتخاب نخ کاموای کلاه شما تاثیر می گذارند. نوع کلاهی که می خواهید ببافید اصلی ترین رکن برای فهمیدن مناسب ترین نوع نخ برای آن خواهد بود. حتی فصلی که در آن می بافید می تواند بر نوع کاموایی که می خواهید استفاده کنید تاثیر بگذارد. اگر بتوانیم کلاه بافته شده را تصور کنیم و بعد در ذهنمان آن را کاملا باز کنیم، خیلی راحت تر به بهترین نخ ممکن می رسیم.

توجه کنید که الگو(هدف) شما چه چیزی در خواست می کند و یا به عبارتی، به حرف الگو گوش کنید! اگر طبق الگوی خاصی عمل می کنید حتما در آن نوع کاموای مورد نیاز پیدا خواهد شد. این ساده ترین و مطمئن ترین راهی هست که وجود دارد. ولی اگر بخواهیم بدون الگوی خاصی و با روش و به سلیقه خودمان کلاهی را ببافیم، آن وقت چه کنیم ؟ در این مواقع باید بتوانیم خودمان کاموای مناسب بافتنی را انتخاب کنیم.

اکثر بافنده ها چگونگی الگوی بافت را در اولویت خود قرار می دهند و زمان زیادی را وقف پیدا کردن راه و روش مناسب الگو می کنند. عده ی کمی در انتخاب نخ کاموا هم به همان میزان و چه بسا بیش تر وسواس به خرج می دهند و این باعث تمایز کیفیت محصول آن ها می شود. ما می خواهیم شما را به این دسته از بافندگان تبدیل کنیم.

خب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا این که فرد کجا زندگی می کند؟ هوا چقدر سرد است ؟ چقدر بارانی و برفی است ؟ اگر جایی هستید که آب و هوای سرد با میزان قابل توجهی بارندگی دارد، پشم انتخاب مناسبی است. زیرا هم بسیار گرم است و هم جاذب رطوبت است. بله! همان طور که قبل تر نیز توضیح دادیم، پشم گزینه ی پیش فرض مناسبی برای انتخاب است و اکثر بافندگان از آن برای بافت کلاه استفاده می کنند. وزن بیش تری دارد پس برای استفاده در ماه های سرد سال خیلی مناسب است. بسیار بادوام و در دسترس است و این ویژگی ها بدون شک آن را تبدیل به چند منظوره ترین گزینه نخ موجود در بازار امروز می کند. وقتی نوبت به کلاه های بافتنی زمستان می رسد، پشم گزینه غیر قابل انکار است.

کاموای کلاه بافتنی کودک

اما پشم نباید تنها آپشن شما باشد. اگر به هر دلیلی مثل نخ کاموا برای کلاه کودک که توضیح دادیم، احتیاج دارید زیاد کلاه را بشویید و نمی توانید از پشم استفاده کنید، بهتر است که از الیاف مصنوعی که مقاوم ترند و دیر تر خراب می شوند استفاده کنید. اگر می خواهید کلاه سبک تری داشته باشید بهتر است از الیاف گیاهی استفاده کنید. حال به طور اختصاصی چگونگی انتخاب نخ مناسب کلاه را باهم بحث می کنیم …

اگر بخواهیم یک جمع بندی از موضوعات مطرح شده داشته باشیم باید بگوییم که اگر قرار است یک نخ برای بافت کلاه انتخاب کنید، آن نخ قطعا نخ پشمی است. نخ پشمی برای بافندگی مثل قرص آسپیرین برای بیماری های قلبی است :). اما خیلی عامیانه است که فقط از نخ پشمی استفاده کنید و باید کاربرد درست هر نخ و جایگاه آن را برای کلاه های مختلف بدانید.

کاموای آکریلیک

مراقبت راحت تری دارد و برای کسانی که به پشم حساسیت دارند، مخصوصا برای کودکان و نوزادان انتخاب بسیار مناسبی است.

کاموای کتان

امروزه تعداد افرادی که از نخ کاموای کتان استفاده می کنند رو به افزایش است. نخ کتان سبک است ، قیمت نسبتا ارزانی دارد ، شست و شوی آن راحت است و خیلی راحت شکل می گیرد. ویژگی بدی که در مورد نخ کتان جود دارد این است که قابلیت کشسانی خیلی کمی دارد. اگر تازه هستید انتخاب نخ کتان می تواند تعداد اشتباهات شما را به سرعت نشان دهد. به همین علت کوچیک ترین خطایی در طول بافندگی را نشان می دهد و می توان گفت نسبت به نخ پشمی بخشندگی ندارد که خطا ها را نشان ندهد! و از این لحاظ که کتان الیاف طبیعی دارد برای کسانی که نگران آسیب زدن به محیط زسیت هستند انتخاب مناسبی است.

کاموای موهر

بافندگان وقتی می خواهند ترکیبی از ویژگی های کتان و پشم و هم چنین درخشندگی کلاهشان را داشته باشند، سراغ نخ موهر می روند. استفاده از این نخ باعث تمایز چشم گیری از سایر کلاه های بافتنی می شود. هم چنین موهر ها در برابر کشش مقاوم اند و تعداد نخ های کمی هستند که از این ویژگی برخوردار باشند. وقتی صحبت از کلاه بافتنی باشد انتخاب نخ موهر گزینه ی عالی ای برای مقاومت است که با سال ها استفاده نیز در برابر سایش مقاوم است و تناسب خود را از دست نمی دهد و عین روز اول باقی می ماند. ولی ترکیب رنگ های محدودی دارد.

کاموای آلپاکا

زمانی از نخ آلپاکا فقط برای خانواده های سلطنتی استفاده می شد. تنها با لمس مشخص می شود که این نخ چقدر نرم ، لوکس و گران بها است. آلپاکا یکی از با دوام ترین نخ هایی است که امروزه می توانید در گزینه های انتخاب نخ مد نظر داشته باشید. آلپاکا سه برابر قدرت عایق بیش تری نسبت به پشم دارد. این امر انتخاب استثنایی برای کلاه هایی که در مناطق سردسیر قرار است استفاده شوند، فراهم می کند. آلپاکا تا حدی خاصیت ضد آبی و رطوبت زدایی دارد. آلپاکا هنگام خیس بودن نیز گرم می ماند. چیزی که الیاف طبیعی و مصنوعی دیگر نمی توانند ادعا کنند. انواع رنگ های مختلف آلپاکا در بازار موجود است. هم چنین آلپاکا یکی از معدود الیاف طبیعی ضد حساسیت زا است و برای کسانی که آلرژی دارند و به دنبال یک کلاه طبیعی غیر خارش زا هستند، یک انتخاب عالی است.

  ng



ارسال نظر



لوگو اسپانسر