کد مطلب: 16157 | زمان انتشار: ۱۶:۵۶:۰۵ - یکشنبه ۶ بهم ۱۳۹۸ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 913 | |

خواب آلودگی را با این راهکار ها از خود دور کنید!

درمان خواب آلودگی

در این مطلب به راهکار هایی خواهیم پرداخت که سبب می شود تا سرحال شوید و احساس خواب آلودگی خود را کاهش دهید و یا از بین ببرید. با ما همراه باشید.

فعالیت جسمانی

کورتیزول سبب بیداری و هوشیاری می شود و افزایش ترشح آن حس خواب الودگی شما را از بین می برد. بنابراین افزایش تحرک بخصوص ورزش سبب می شود تا حس خواب الودگی از شما دور شود و سرحال شوید.

نعنا و خمیر دندانش

دندان هایتان را با خمیر دندان نعناع مسواک بزنید. نعناع یک محرک طبیعی است که باعث می شود هشیار شوید.

حواستان به وعده های غذایی باشد

برای اینکه به خودتان در خواب کمک کنید، قبل از خوابیدن مقدار زیادی غذا نخورید چون مشکلاتی نظیر سوهاضمه می توانند شما را بیدار نگه دارند. سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از خوابیدن، وعده های غذایی بیشتری بخورید.

آب یخ و سرد را امتحان کنید

شستن صورت با کمی آب سرد می تواند مغز شما را هوشیار کند, حتی ممکن است برای سردردهای جزئی زنده کننده باشد. هر چه آب سردتر باشد، مغز شما بعد از یک پاشیدن آب هشیارتر می شود.از پاشیدن آب سرد می توانید به آب یخ زده متوسل شوید.

جویدن یک تکه یخ مطمئنا مغز شما را هوشیارتر نگه دارد. احساس شدیدی که یخ به شما می دهد برای کمک به مقابله با سرما کافی است. بنابراین منجمد کردن مغز ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز به کمک به شما دارد.

برنامه ریزی

بدن شما روتین را دوست دارد. اگر هر شب سر یک زمان مشخصی به رختخواب بروید و در یک زمان از خواب بیدار شوید، بدن شما می داند که چه زمانی باید بخوابد و چه زمانی باید بیدار شود. حتی در تعطیلات آخر هفته هم به برنامه خود بچسبید، و شب ها بیشتر استراحت خواهید داشت.

كلمات كليدي:



ارسال نظر



لوگو اسپانسر