کد مطلب: 14958 | زمان انتشار: ۱۹:۰۲:۴۸ - سه شنبه ۳۰ مرد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 273 | |

خوردن صبحانه قبل از ورزش کردن چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

خوردن صبحانه قبل از ورزش کردن چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

تحقیقاتی که روی افراد موفق در کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل انجام شد نشان داد، بیش از سه چهارم این افراد، هر روز صبحانه می‌خوردند. به گفته‌ی محققان، خوردن صبحانه می‌تواند کلید حفظ دست‌آوردهای کاهش وزن باشد.

خوردن غلات شیرین صبحانه یا کیک و شیرینی، فواید خوردن صبحانه را به شما نمی‌رساند. به طور کلی مهم است که در هر زمانی از روز، غذاهای سالمی بخورید، صبحانه اهمیت بیشتری از این جهت نیز دارد. صبحانه‌ای انتخاب کنید که شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل، بنشن، پروتئین و چربی‌های سالم باشد

مطالعه‌ی دیگر نیز نشان داد، مردانی که معمولاً عادت داشتند از خوردن صبحانه فرار کنند، حدود ۲۵ درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند. آن‌هایی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، معمولاً در ساعات بعدی روز، بیشتر احساس گرسنگی کرده و شب هم غذای بیشتری می‌خورند. افرادی که صبحانه می‌خورند، معمولاً رژیم غذایی سالم‌تری دارند، زیرا می‌توانند ویتامین، مواد معدنی و فیبر بیشتری مصرف کنند.

همه‌ی ما شنیده‌ایم که صبحانه، مهمترین وعده‌ی غذایی است و دلایل خوبی هم برای این ادعا وجود دارد. برخی از مطالعات شهودی می‌گویند خوردن صبحانه برای کاهش وزن مفید است، ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و می‌تواند مصرف روزانه‌ی ویتامین، مواد معدنی و فیبرتان را افزایش بدهد. معمولاً تأکیدهایی که وجود دارد در این مورد است که برای صبحانه «چه» باید بخوریم، اما اینکه بعد از بیدار شدن از خواب، چقدر باید تا خوردن صبحانه فاصله بگذاریم، بستگی به چند عامل دارد.

در حقیقت تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند هم از آمار کمتری از چاقی و اضافه‌وزن را گزارش می‌کنند و هم اگر قصد کاهش وزن را داشته باشند دستیابی به وزن ایده‌آل برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. چرا که مصرف صبحانه، مخصوصاً صبحانه‌ای که درست انتخاب شود، با کنترل کالری دریافتی از پُرخوری فرد در طول روز جلوگیری خواهد کرد و البته لازم است بدانید که قدرت صبحانه سلامت در تأثیرگذاری بر زنان بیشتر از مردان است.

حتماً دقت کرده‌اید، افرادی که به بهانه‌های مختلف از وعده صبحانه رد می‌شوند، انتخاب‌های ناسالم‌تر برای وعده ناهار دارند. این افراد در طول روز بیشتر غذا می‌خورند و البته به مواد غذایی چرب و شیرین علاقه پیدا می‌کنند. شاید این به خاطر باور غلط خیلی از مردم باشد که فکر می‌کنند چون صبحانه نخورده‌اند و یا مثلاً از صبح گرسنه بوده‌اند می‌توانند در وعده ناهار یا شام هرچه می‌خواهند بخورند. البته این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که خوردن یا نخوردن صبحانه و حتی نوع انتخاب‌های غذایی وعده صبحانه در وضعیت قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد قندی و شیرینی‌ها در طول روز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مصرف صبحانه قبل از ورزش یکی از روش های بهبود سرعت کاهش وزن برای افرادی است که تصمیم به لاغری دارند.

کاهش وزن با مصرف صبحانه قبل از ورزش

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف صبحانه پیش از ورزش کردن نه تنها باعث می‌شود در حین ورزش کربوهیدرات‌ بیشتری سوخته شود بلکه سرعت هضم غذا را پس از انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد.

این یافته‌ها پس از انجام مطالعات دانشگاهی روی تاثیرات مصرف صبحانه یا خودداری از مصرف این وعده غذایی پیش از یک ساعت دوچرخه سواری بدست آمده است.

گروهی از محققان انگلیسی در آزمایشات خود دریافتند مصرف صبحانه سرعت سوختن کربوهیدرات‌ها را در حین انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. همچنین مشخص شد سرعت هضم غذای مصرفی پس از ورزش کردن بالاتر می‌رود.

محققان می‌گویند: کربوهیدرات‌های سوخته شده هنگام ورزش کردن تنها مربوط به صبحانه مصرفی در همان روز نیست بلکه همچنین شامل کربوهیدرات‌هایی می‌شود که پیش از این در ماهیچه‌ها به شکل گلیکوژن ذخیره شده‌اند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر