کد مطلب: 15131 | زمان انتشار: ۲۱:۱۵:۲۱ - جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 418 | |

راهکارهایی برای دور کردن استرس از خود..!

راهکارهایی برای دور کردن استرس از خود..!

شما تنها کسی نیستید که به دنبال استرس کمتر و آرامش بیشتر در زندگی است. تعداد زیادی از انسان ها آشفتگی ذهنی دارند و به دنبال راهی برای رها شدن از استرس هستند. کلید اصلی یک برنامه ی موفق کنترل استرس، به کارگیری چندین شیوه است که می تواند به شما در کنترل میزان استرس در بسیاری از سطوح کمک کند. توصیه های زیرنشان می دهد که چگونه می توانید به طرق مختلف از استرس خلاص شوید؛ یک نمونه از روش های رهایی از استرس را انتخاب کنید، آن را در زندگی خود به کار بگیرید، و سپس به سراغ روش دیگر بروید یا می توانید ترکیبی از این پیشنهادها را برگزینید و از امروز شروع کنید.

بدنتان را شل کنید

وقتی به هر دلیلی استرس سراغتان می آید یا خطری سلامت شما را تهدید می کند بدنتان طوری طراحی شده تا با واکنش به استرس وارد عمل شود. این واکنش شامل تغییرات فیزیولوزژی در بدن است که می تواند شما را آماده ی جنگیدن یا دویدن کند. مسئله این است که افراد زیادی روزانه با عوامل استرس زا مواجه می شوند و بدن هایشان هیچ وقت نمی تواند به حالت بدون استرس برگردد، وضعیتی به نام استرس دائمی. یاد بگیرید که چگونه بدن خود را تا وضعیت قبل از استرس آرام کنید و آن حالت را حفظ کنید. چطور از استرس رها شوید؟ شیوه هایی مثل تمرین تنفس، و دیگر راه های سریع برطرف کننده ی استرس را امتحان کنید و به سرعت احساس بهتری داشته باشید!

ذهن سالم

بهترین روش ها را برای مهار کردن استرس و منفی گرایی در زندگیتان را بیاموزید.

طرز فکرتان را عوض کنید

یک توصیه برای مهار کردن استرس این است که واکنش بدن را به استرس قبل از اینکه شروع بشود متوقف کنید. این روش شدنی است زیرا واکنش استرس زمانی اتفاق می افتد که شما با تهدیدی واقعی یا حس شده رو به رو می شوید—احساس خطر است که باعث استرس شما می شود نه وضعیت واقعی که با آن مواجه هستید. اگر توانستید فکر خود را درارتباط با چیزی که با آن مواجه هستید تغییر دهید آن وقت می توانید کاملا استرس را از خود دور کنید. استفاده از سبک توضیحی، به کارگیری روش های بازسازی، به حداقل رساندن کج فهمی ها و در نظر گرفتن عامل استرس زا به عنوان یک چالش، مواردی هستند که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

استرس زاها را از بین ببرید

یکی دیگر از راه هایی که می تواند قبل از تاثیر استرس بر شما مانع آن بشود، حذف کردن موقعیت هایی در زندگی است که در شما تنش ایجاد می کنند؛ به این معنی که اگر از دست آدم های پردرسر اطرافتان خسته شده اید به این رابطه های آسیب زننده خاتمه بدهید. اگر مدام وسایلتان را گم می کنید یا در خانه تان احساس اضطراب می کنید شاید بهتر باشد درهم ریختگی ها را جمع و جور کنید. اگر خیلی سرتان شلوغ است برای خود برنامه ی مدیریت زمان تنظیم کنید، اگر فشار

کاری زیادی برشما غلبه کرده است یاد بگیرید چگونه با استرس شغلی خود مقابله کنید، همین طور اداره کردن دیگر عوامل استرس زای مربوط به سبک زندگی، همگی می توانند نتیجه ی خوبی در رهایی از استرس به همراه داشته باشند.

عادت های استرس زدا را در خود به وجود بیاورید

چندین عادت هستند که اگر آن ها را بخش معینی از زندگی خود قرار دهید می توانند به شما در دوری از اضطراب کمک کنند. برای مثال زمانی که تمرین مدیتیشن می کنید احساس نگرانی کمتری دارید ولی مدیتیشن منظم کمک می کند حتی زمانی هم که درحال تمرین نیستید کمتر به استرس واکنش نشان بدهید.این حقیقت در مورد ورزش هم صادق است. پذیرفتن یک عادت منظم برای رهایی از استرس منفعت هایی را در کوتاه مدت و هم در بلند مدت به دنبال دارد.

حمایت مداوم کسب کنید

خلاص شدن از استرس می تواند فعالیت چالش برانگیزی باشد ولی اگر از دیگران کمک و پشتیبانی بگیرید خیلی راحت تر می توانید تغییرات لازم را به وجود بیاورید. منظور این است که به دوستانتان اطلاع بدهید که چه کار می کنید در این صورت آن ها می توانند شما را تشویق کنند (و شما را راستگو می دانند)، به کلاس های مختلف بروید (یوگا، مدیتیشن، و کلاس های ورزشی همگی انتخاب های خوبی هستند)،از یک نفر به عنوان راهنمای زندگی مشورت بگیرید (بسیاری از ما در کنترل اضطراب تخصص داریم)، حتی ملاقات با یک روان پزشک یا پزشک خودتان هم می تواند در زمان نیاز به سطح دیگری از حمایت کارساز باشد.

چند توصیه

۱٫ترکیبی از روش هایی را که برایتان مناسب است پیدا کنید و آن ها را به کار بگیرید.
۲٫اگر چیز جدیدی را امتحان کردید که برایتان مناسب نیست سعی کنید روش دیگری همانند آن پیدا کنید که بهتر بتواند کمکتان کند؛ مثلا تغییر دیگری در شیوه ی زندگی یا در طرز فکرتان ایجاد کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر