کد مطلب: 16109 | زمان انتشار: ۱۷:۰۶:۰۱ - چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 628 | |

طرز تهیه خورشت باقالا قاتق

بقالاقاتق

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی خورشت باقالاقاتق گیلانی را برای شما دوستان شرح دهیم. این خورشت در شمال کشور بخصوص استان گیلان بسیار پرطرفدار و شناخته شده است.

مواد لازم:

لوبیا کشاورزی ۲ لیوان

شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۲ عدد

سیر ۴ حبه

آب به میزان دلخواه (بسته به غلظتی که می خواهید)

نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

برای شروع ابتدا لوبیا ها به مدت دو ساعت در آب خیس کنید و دوباره در این بین آب آن را عوض کنید. آب باید ولرم باشد تا باعث شود پوست لوبیا تا حدودی نرم شود. سپس پوست روی لوبیا را گرفته و آن را به دو نیم قسمت کنید. سیر را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید ، پس از اینکه بوی سیر بلند شد لوبیاها را اضافه کنید و همراه با سیر چند دقیقه تفت دهید تا نیم پز شود. سپس شوید خشک را به خورش باقلا اضافه کنید.

پس از اینکه کمی مواد را تفت دادید حدود ۲ – ۳ لیوان آب اضافه کنید ( آب باید تا ۱ بند انگشت روی مواد را بگیرد ) ، در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید باقلا بپزد و اب خورش کم شود ( هر ۵ دقیقه به آرامی خورش را کمی هم بزنید تا ته نگیرد ).

پس از پختن باقلاها دو عدد تخم مرغ را داخل خورشت بشکنید و با حرارت ملایم بگذارید تخم مرغ ها بسته شوند و خورش به روغن بیفتد. سپس خورش را در ظرف بریزید و همراه با برنج یا نان سرو کنید ( گیلانی ها این خورش را همراه با برنج ، ماهی دودی یا تخم ماهی شور مصرف میکنند )



ارسال نظر



لوگو اسپانسر