کد مطلب: 16196 | زمان انتشار: ۱۵:۳۹:۱۸ - پنجشنبه ۸ اسف ۱۳۹۸ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 500 | |

طرز تهیه سس اصیل کچاپ خانگی

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سس کچاپ خوشمزه ی خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با این دستور می توانید به آسانی در خانه سس کچاپ درست کنید.

مواد لازم:

پیاز متوسط ۱ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
گوجه‌فرنگی پوره شده ۵۰۰ گرم
سرکه ۱/۳ استکان
آب ۲۰۰ میلی‌لیتر
شکر قهوه‌ای ۱۵۰ گرم
نمک ۱-۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا ۱/۲ قاشق چای‌خوری
فلفل جاماییکایی آسیاب‌شده ۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

ابتدا پیاز های خود را رنده ی ریز بزنید یا آن ها ریز خرد کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید و به آن سیر پوره شده را اضافه کرده و حدود ۱ دقیقه ی دیگر تفت دهید. سپس به این مخلوط پوجه ی پوره شده به همراه سرکه و آب را اضافه نمایید.

شعله را زیاد کنید تا سس شما به جوش بیاید. شکر، نمک، پودر پاپریکا و پودر فلفل جاماییکایی را به سس اضافه کنید و خوب مواد را باهم مخلوط کنید. حالا بدون بستن درب ظرف، آن را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت بسیار ملایم بپزید و در این فاصله مدام مواد را هم بزنید.
از هم‌زدن مداوم سس غافل نشوید به خصوص در دقایق آخر که احتمال ته‌گرفتن و سوختن سس بیشتر است، آن را مدام به هم بزنید. بعد از این مدت زمان، سس را از روی حرارت برداشته و داخل مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کرده، تا زمانی‌که یک سس یک‌دست و نرم به دست بیاید آن را مخلوط کنید.  اگر احساس کردید که نرمی و لطافت سس مورد پسندتان نیست می‌توانید سس را از داخل یک صافی عبور دهید تا از یک‌دستی آن اطمینان حاصل کنید. حالا ظرفی که می خواهید سس را داخل آن نگه‌داری کنید را استریل کرده و سس کچاپ داغ را داخل ظرف شیشه‌ای داغ بریزید و درب آن را مهر و موم کنید.  در صورت مهر‌وموم کردن درب ظرف، می‌توانید این سس را به مدت ۶ ماه داخل یخچال نگه‌داری کنید و در غیر این صورت، تا ۱ ماه می‌توانید آن را داخل یخچال نگه دارید.

امیدواریم از این دستور لذت ببرید و این سس خوشمزه ی کچاپ خانگی را درست کنید و لذت ببرید.

كلمات كليدي: , ,



ارسال نظر



لوگو اسپانسر