کد مطلب: 16252 | زمان انتشار: ۸:۵۲:۰۶ - سه شنبه ۱۶ ارد ۱۳۹۹ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,195 | |

طرز تهیه ی سیب زمینی شکم پر بدون گوشت

سیب زمینی شکم پر

در ادامه ی این مطلب طرز تهیه ی سیب زمینی ی شکم پر را مشاهده خواهید کرد. این غذا به یوه های مختلفی پخته می شود. در روش امروز ما از خود سیب زمینی و پنیر و ادویه ها و… استفاده می شود و گوشت یا رب در آن اضافه نمی شود.

مواد لازم:

سیب زمینی ۵ عدد (سایز ها یکی باشد بهتر است.)

خامه نصف فنجان

پنیر پیتزا به میزان لازم

آویشن و فلفل و نمک و کاری

سیر ۲ حبه

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی های خود را به مدت ۱ ساعت در فر بگذارید تا با دمای ملایم کمی پخته شده و نرم شود. می توانید جایگزین این روش، سیب زمینی های خود را به شکل کامل در آب جوش کمی بپزید تا نرم شود.

سپس داخل هر سیب زمینی را خالی کرده و اضافات سیب زمینی را در ظرفی بریزید.دقت کنید که خالی کردن به شکل یک لایه ی نسبتا متناسب باشد و خیلی به پوست و بدنه ی خارجی سیب زمینی نزدیک نشوید. خامه و کمی شیر و ادویه ها و پنیر پیتزا را به سیب زمینی های اضافه می افزاییم. پس از آن خوب هم میزنیم تا سیب زمینی ها با خامه و ادویه ها یکدست شود و پنیر پیتزا در کل مخلوط پخش شود.

پس از آن، داخل سیب زمینی های خالی شده را کمی نمک می پاشیم و مقداری هم نمک به مواد خامه و پنیر و سیب زمینی اضافه می کنیم تا مقدار نمک این دو باهم ترکیبی با میزان نمک لازم را ایجاد کند.

شما می توانید به جای نمک از مقداری سس سویا استفاده کنید.

مواد پوره را داخل سیب زمینی های خالی شده میریزیم تا شکمشان پر شود. سپس مقداری پنیر پیتزای جداگانه بر سر هر سیب زمینی که پر شد اضافه می کنیم و داخل فر به مدت نیم ساعت می گذاریم. پس از برشته شدن پنیر ها و داغ شدن سیب زمینی هایتان، سیب زمینی شکم پر شما آماده است. نوش جان



ارسال نظر



لوگو اسپانسر