کد مطلب: 16179 | زمان انتشار: ۱۵:۵۶:۴۵ - پنجشنبه ۲۴ بهم ۱۳۹۸ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 350 | |

طرز تهیه ماهی شکم پر به روش گیلانی!

طرز تهیه ماهی شکم پر
در ادامه ی این مطلب طرز تهیه ماهی شکم پر به سبک گیلانی را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

ماهی آزاد یا قزآلای بزرگ  یک عدد
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
رب انار دو قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر (گشنیز، جعفری، شنبلیه) سه قاشق غذاخوری
مغز گردو نصف فنجان
نمک، فلفل و ادویه ماهی به مقدار لازم

طرز تهیه

برای شروع داخل شکم ماهی را خالی کنید و سر و باله ی دم آن را بزنید. سپس آن را کنار بگذارید تا آب آن کاملا خارج شود. اگر می‌خواهید ماهی را مجلسی‌تر سرو کنید، بهتر است آن را به صورت کامل طبخ کنید و تنها شکم آن را خالی نمایید و بشویید.

پیاز را نگینی خرد کرده و به آن کمی نمک، آبلیمو، فلفل و ادویه ماهی اضافه کنید. سپس ماهی به مدت سه تا چهار ساعت داخل مواد بخوابانید و خوب ماساژ دهید تا ماهی مزه‌دار شود.

در فاصله‌ای که ماهی را کنار گذاشتید، مواد داخل شکم را آماده کنید.

پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید سپس سبزیجات معطر را اضافه کنید. ادویه ماهی، گردو و رب انار را نیز اضافه کنید و مواد را کمی دیگر با حرارت ملایم تفت دهید. مواد داخل شکم آماده است. آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

ماهی را از مواد خارج کرده و پوست آن را تمیز کنید. داخل شکم ماهی را با مواد پر کنید و به وسیله خلال دندان دور تا دور ماهی را به هم وصل کنید.

داخل ظرف فر را با کره چرب کنید. ماهی را داخل ظرف گذاشته و هر سبزیجاتی که مایل هستید، کنار آن بچینید. سپس مقدار کمی آب داخل ظرف بریزید و روی ظرف را با فویل بپوشانید.

ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. سپس فویل را بردارید، مقداری زعفران روی ماهی بریزید و فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی حالت گریل بگذارید تا سطح ماهی طلایی‌رنگ شود.

ماهی شکم پر شمالی آماده است. می‌توانید کنار سبزی پلو سرو کرده و نوش جان کنید.

كلمات كليدي: ,



ارسال نظر



لوگو اسپانسر