کد مطلب: 16305 | زمان انتشار: ۱۳:۵۷:۳۸ - سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 2,100 | |

طرز تهیه ی نان اصیل تاتو (ترتیلا)

در ادامه ی این مطلب طرز تهیه ی نان خوشمزه ی مکزیکی تاکو که معروف به ترتیلا است را مشاهده خواهید کرد. این نان از مواد اولیه ی تازه ای درست شده است و درست کردن آن هم درمقایسه با سایر نان ها زمان کمتری می برد.

مواد اولیه:

آرد ۳ پیمانه

آب گرم ۱ پیمانه

روغن ۱/۳ پیمانه

بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان ترتیلا (تاکو)

آرد، نمک و بیکینگ پودر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. میان آرد را گود کنید و روغن را داخل گودی بریزید و از اطراف کم کم مواد را مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند سپس آب گرم را کم کم اضافه و مخلوط کنید (پیشنهاد میشود از آرد نانوایی استفاده کنید).

مواد را مخلوط کنید و ورز دهید تا زمانی که دیگر خمیر به دست نچسبد (این خمیر لطیف نیست و در صورت لزوم میتوانید مقدار بیشتری آرد اضافه کنید)؛ خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید و ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

پس از اینکه خمیر استراحت کرد و حجمش افزایش یافت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرها را با کمک وردنه به قطر ۱۰ سانتیمتر پهن کنید.

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از اینکه داغ شد خمیر را داخل ماهیتابه بگذارید. کمی صبر کنید تا خمیر شروع به حباب زدن کند سپس برگردانید تا ظرف دیگر نان نیز بپزد.

کلیه ی نان ها به همیت ترتیب آماده هستند. برای اینکه نان شما خشک نشود آن ها را میان پارچه قرار دهید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر